Yaşam

Gizem Zor’un Dubai Gezisi 2. Bölüm

Yazar:  |

Dünyanın en görkemli şehirlerinden birini dünyanın en yüksek binasından görmek isterseniz, Burj Khalifa için biletlerinizi önceden internetten almanızı tavsiye ederim. Özellikle en çok tercih edilen gün batımı saatleri için… Tasarım ödüllü Armani otelinin de içinde bulunduğu Burj Khalifa’nın yüksekliği 828 metre. Biz seyir terasına çıkmak için bilet alıp sıra beklemek yerine, bu binanın 122. katında bulunan Atmosphere restoranın lounge bölümünden gün batımını izlemek için yerimizi ayırtmıştık. Burada hem turistik kalabalıktan uzak durduk, hem şehre doyduk, hem de muhteşem kokteyller eşliğinde manzaranın tadını çıkardık.

Ertesi gün kendimize bir rota çıkarıp 2013 senesinde açılan, 72 bin m2 üzerine kurulu dünyanın en büyük doğal çiçek bahçesi Miracle Garden’a doğru yola çıktık. Bizim gittiğimiz dönemde sezona hazırlık için kapalıydı. Dışarından görüntüsü bile Alya büyüyünce yeniden gelip, beraber el ele gezeriz diye hayalini kurduğum adreslerin başında yer alması için yeterliydi.

Oradan Dubai’nin simgesi olan ve Burj El Arab otelinin hemen yanı başında yer alan Madinat Jumeriah’a gitmeye karar verdik. Daha adımımı atar atmaz kendimi 1001 gece masallarında hissettim. Otantik kıyafetlerin, hediyeliklerin, antikaların bulunduğu çarşıdan çıkıp, göletin üzerinde keyifli bir tekne gezintisi yaparken kendimizi Venedik’te gibi hissettik.

Evde biraz dinlenip vakit geçirdikten sonra, akşamüstü Marina Walk adı verilen sahil kısmında, dev binaların arasında dolaşıp keyifli bir kahve molası verdik. Daha sonra Alya’yı anneannesi ile eve bırakıp biz de Marina Walk’da bulunan Address otelin terasında, dev binaların bize adeta göz kırptığı bir atmosferde, uzun zamandan sonra eşimle baş başa kalmanın keyfini çıkardık. Dubai’de gece hayatı da oldukça hareketli… Billionare adlı mekanda biraz vakit geçirdikten sonra eve döndük. Dubai’de tahmin edebileceğiniz gibi çok fazla ünlü restoran da var. Zuma, Buddha bar, Roberto’s, Pierchic bunlardan birkaçı…

Ertesi gün Emirati olan bir arkadaşımızla Abu Dhabi’deki, içerisinde aynı anda 40 bin kişinin ibadet edebildiği dünyanın en büyük üçüncü büyük camisi Sheikh Zayed’ı ziyaret etmeye gittik. Mimarisi ile insanı büyüleyen, ihtişamıyla hayallere daldıran, avizeleri ve çinileri ile ağızları açık bırakan, içinizin değişik bir huzurla kaplandığı bu camiden inanın uzun bir süre ayrılmak istemedim.

Size de oluyor mu bilmiyorum. Gittiğim ve gezdiğim yerlerde çoğu zaman kendimi turist olarak değil, sanki oraların yerlisiymiş gibi düşlüyorum. Zamanımın uzun olduğunu ve gezdiğim yerleri doya doya yaşayıp hissetmek istediğimi düşünürken yakalıyorum kendimi.

Kısa ziyaretimiz sonrası Dubai’ye geri döndük. Dubai’den bahsederken dünyanın ilk ve tek 7 yıldızlı meşhur oteli Burj El Arab’a değinmeden olmaz. Tepesinde tenis kortu ve helikopter pisti bulunan, odalarındaki detayların som altın veya altın kaplamalardan oluştuğu, dünyanın en pahalı otellerinden kabul edilen Burj El Arab’ta kendinizi sarayda hissetmemeniz olanaksız.

Daha önce yapay bir ada görmediyseniz, en ihtişamlısını Dubai’de görebilirsiniz. Palmiye adaları diye adlandırılan ve Jumeriah kıyısından bir köprü ile geçilerek ulaşılan, palmiye ağacına benzeyen bu adaların tepeden görüntüsü ise büyüleyici…

Eşimle seyahatlerimizde ayaklarımız patlayana kadar gezmekten, birlikte keşfetmekten ve kaybolmaktan büyük zevk aldığımız için denize girilebilecek yerlere seyahat etsek dahi buna çok vakit ayırmayı tercih etmiyoruz. Birkaç saat için Anantara The Palm Dubai’nin plajında vakit geçirip oradan içinde yapay kayak pistinin bulunduğu The Mall of Emirates’i gezmeyi tercih ettik.

Bu şehirde mutlaka herkese göre bir şeyler var. İster romantik bir tatil geçirin, ister skydive ile gökyüzünden adrenalin dolu bir atlayış yapın, ister birbirinden ünlü restoranlarda gurme olun, ister hareketli gece hayatının tadını çıkarın, ister çölde safari yapın, ister kayak kayıp aynı gün denizin ve güneşin tadını çıkarın, isterseniz de eğlenceli su parklarında ailenizle keyifli bir gün geçirin.

Palmiye adasında bulunan, dünyadaki en iyi su parklarından biri olan Atlantis oteli de ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum. Çocuklar ve yetişkinler için yapılan su parkında vaktiniz varsa eğlenmeden dönmeyin derim. Burada herkesin çocukluğuna dönüp kahkahalarla dolu bir gün geçireceğine emin olabilirsiniz.

Çöl safarisi ise Dubai’ye giden her turistin mutlaka yaptığı bir aktivite. Sizi jeeplerle bulunduğunuz yerden alıyorlar; çöle ulaştığınızda ise adrenalin dolu bir yolculuk sizi bekliyor. Biz Alya’yı anneannesi ile bıraktık çünkü safari, bebekler için uygun değildi. Özellikle tekerlek üzerinde oturanın hop oturup hop kalktığı bir sürüş sonrası fotoğraf molaları ve güneşi batırmak için durduk. Bedevi kampında konaklamalı bir tur tercih ettik. Tüm geceyi orada geçireceğimiz için yanımızda bulunan minik yorganı arabadan alıp, eşimle kendimize kalabalıktan uzak bir kum tepeciği seçtik ve gerçekten bugüne dek izlediğim gün batımlarının en iyilerinden birini seyrettik. Safari sonrası kamp alanındaki açık büfe yemeklerin tadını çıkarıp dansöz şovunu seyrettik. Ben hızımı alamayıp her iki elime de hint kınasından motifler yaptırdım. Daha sonra konaklayacağımız çadır alanına geçtik. Gökyüzündeki yıldızları seyre dalarken “Hangi masalın içindeyiz acaba?” diye düşünmeden edemedim.

Ertesi gün Katar için uçağımız vardı ve daha Dubai’de yapılacaklar bitmemişti. Katar’da bir gece kalıp Dubai’ye döneceğimiz için yanımıza sadece ödül gecesinde giyeceğimiz kıyafetlerimizi aldık ve yola çıktık. Vizede oluşan bir yanlışlık sonucu ise Katar’dan Dubai’ye geri giremeyeceğimizi havalimanında öğrendik. Alya sanki anlamışcasına ağlamaya başladı. Yeni vizeyi çıkarmak en az dört gün sürer dediklerinde ise eşimle birbirimize baktık ve bir çılgınlık yapıp oradan vizesiz gidebileceğimiz ülkeleri araştırmaya koyulduk. Hedefimiz Sri Lanka!

Bazen o an canınızı sıkan gelişmeler, çok daha keyifli bir olaya dönüşebiliyor. Sri Lanka yazımda görüşmek üzere…